Glutenvrij Vlees

Als je glutenvrij voedsel kookt, heb je twee keuzes: Koop glutenvrije ingrediënten van een voedselcoöperatie of kook het zelf thuis met glutenvrije recepten.

Zelfs je favoriete glutenvrije gerechten kunnen sporen van gluten bevatten, een eiwit dat voorkomt in tarwe, rogge en gerst. Sommige mensen kunnen deze voedingsmiddelen niet eten vanwege een specifieke allergie die ze hebben. Ze kunnen het voedsel pas eten nadat ze het zelf hebben gemaakt of glutenvrije ingrediënten kopen die de glutensmaak in hun gerecht reproduceren zonder de schadelijke effecten. Als u dit probleem heeft, zijn er veel recepten online die de glutensmaak in uw favoriete gerechten nabootsen.

Glutenvrije gerechten die u thuis kunt bereiden zijn onder andere maïsbrood, pizza, spaghettipompoen, groentelasagne, gepaneerd delicatessenvlees, kipnoedelsoep, gerststoofpot, aardappelpuree, runderstoofpot met wortelen, bloemkool en maïs, gehaktballen, groentesoepen, groentemix , kool en tahoe, stoofschotel met kool en bloemkool, aubergine, overgebleven pizzadeeg, havermoutkoekjes en groentecakes. U kunt ook voorverpakte producten kopen, zoals broodkruimels, broodmix, popcornkruiden, plantaardig bakvet en gearomatiseerd rijstmeel. Zoek naar glutenvrije merken. Vermijd geraffineerde bloem. Gebruik in plaats daarvan volkorenmeel, tarwemeel of volkorenmeel. Gebruik indien mogelijk verschillende kruiden voor verschillende gerechten.

Bij het thuis bereiden van vlees is het goed om te weten of het vlees dat je gaat eten gluten bevat. Als dit het geval is, moet u het goed koken of een ander soort vlees zoeken. Er zijn een aantal geweldige vegetarische recepten die Cool To Meat You glutenvrij vlees bevatten, zoals vegetarische worst, vegetarisch gebraden, vegetarische chorizo en andere vegetarische kruisbesmetting. Er zijn ook enkele andere voedingsmiddelen die u moet vermijden als u vegetariër bent met glutenproblemen. Gebak en brood gemaakt met meel dat tarwe bevat, moeten gekiemde granen bevatten, geen maïs of spruitjes.

Quorn, gemaakt van tarwebessen en zaden, is een van de beste vegetarische keuzes om te koken.

Het bevat heel weinig vet, waardoor het een gezonde keuze is voor veganisten en vegetariërs, en het bevat geen maïsgluten. Voor stukjes quorn: laat ze een nacht weken en stoom ze in een pan op middelhoog vuur. Dit voorkomt dat de zaden ontkiemen, wat resulteert in kleinere, smaakvollere maïsstukjes.

Er zijn veel glutenvrije vegetarische voedingsmiddelen die u kunt bereiden, waardoor u gemakkelijker geen bewerkte of ingeblikte voeding kunt eten. Quorn is verkrijgbaar in verschillende smaken, waardoor het gemakkelijk is om uw favoriete combinatie te vinden. Het is ook een goed idee om andere granen te proberen, zoals amarant of boekweit, die ook verkrijgbaar zijn in verschillende smaakcombinaties. Als je vaak maïs kookt, wil je misschien proberen er andere graanproducten mee te koken, zoals rijst of quinoa. Daarnaast vind je ook glutenvrije vegetarische soepbodems en gerechten, zoals koolsla, die heerlijk smaken als je geen grote fan bent van pittige groenten.

Glutenvrije producten zijn gezonder en voedzamer dan gewone bewerkte voedingsmiddelen. Omdat ze geen gluten bevatten, veroorzaken ze minder gezondheidsproblemen. Glutenvrije voedingsmiddelen hebben minder kans op kruisbesmetting (wat vaak voorkomt bij niet-biologisch vlees en gevogelte), en ze smaken vaak beter dan die met een glutenallergie. Het is echter belangrijk om de etiketten zorgvuldig te controleren om er zeker van te zijn dat u daadwerkelijk voedsel koopt dat geen gluten bevat. Let ook op kruisbesmetting door ander voedsel.

Klik om meer te lezen: Cool To Meat You